7 způsobů, jak se vyhnout nezdravému jídlu

7 způsobů, jak se vyhnout nezdravému jídlu

Nikomu z nás se nevyhýbá a každý s ní bojujeme více, či méně úspěšně. Jde o nezlomnou chuť na nezdravé potraviny jako je přemíra sladkého, saného a tak dále a tak dále. Malý skřítek nenasyta nám našeptává nejrůznější omluvy proč právě dnes by šlo zahřešit.

Když nás přepadají chutě, je zle. Mnozí býváme mrzutí a nepříjemní na své okolí ve snaze odolat plíživé chuti, která nikdy není daleko, když nás pokouší mlsná. Na vině je cukr, sůl a smažené jídlo. Zcela klasickým představitelem této skupiny jsou slané chipsy, které jsou všemi těmito přísadami naprosto prosycené. Jelikož jsou obsaženy v celé řadě potravin, na které si naše tělo za léta jeho konzumace vytvořilo nezdravou závislost, trpíme abstinenčními příznaky při jeho vysazení. Mnozí se teď zasmějí, že drogová závislost je něco zcela jiného, ale ano, valná většina z nás má tyto látky jako drogu, zkuste vynechat na čas bílé pečivo. Dopady na Váš organismus vás velmi překvapí.

1. Řešení silných emočních situací

Když slavíme nebo jsme smutní, potýkáme se s velmi intenzivní emocí stejně jako v případě stresu a konzumace potravin nás stimuluje  do vyrovnaného stavu. Je ovšem daleko lepší obrátit se místo na čokoládu k aktivnímu pohybu. Ten má na tělo stejně stimulující účinek díky vyplavovaným hormonům štěstí a tělo naopak zbavuje nežádoucích prvků. Stejnou službu vám udělá i výlet s přáteli, návštěva parku s pejskem nebo tanečního klubu s partnerem.

 

2. Očekávání věcí budoucích

Když si objednáváte nějakou slanou a přesmaženou potravinu, říkáte si, jak vám bude krásně a do skoku za půl hodiny? Nejspíš ne. Většinu z nás přepadnou depresivní stavy z toho, co jsme to zas provedli, mnozí budou unavení a malátní, protože tělo musí ten příval kalorií zpracovat a to ho zaměstnává natolik, že nezbývá energie na další věci. Přicházíte tak o radostné chvíle s rodinou a přáteli, kdy jste plni síly a energie. Vyzkoušejte místo rychlých hranolek čerství zeleninový salát.

 

3. Nezapomínejte na bílkoviny

Když už mlsat tak ale myslete na bílkoviny. Jejich konzumací tělo získá i něco dobého a v kombinaci se sklenkou čisté vody výrazně oddálí další kolo mlsání.

 

4. Pijte, pijte, pijte

Nemyslíme tím alkohol, ten nevhodnou konzumací tělu příliš neprospívá. Proplachováním organismu čistou vodou naberete množství energie, která se odrazí v pozitivní náladě, výrazně nižší frekvenci bolestí hlavy, ale především chutích po nezdravém. Pokud by se přesto někde poblíž plížily, dejte si sklenku nebo dvě a bude po problémech.

 

5. Vyvážená strava

Alma máter zdravého života. Bez zdravého jídelníčku to nejde a tělo vás v různých situacích může zklamat. Velkou chybou dietářů je bohužel omezení konzumace potravin na minimum, které má za následek citelný úbytek energie. Tělo na tento stav reaguje pochopitelným způsobem, kdy se snaží získat energii zpět a to tím nejsnadnějším způsobem, kterým jsou cukry a plíživá chuť je hned na světě. 

 

6. Nezapomínejte na dýchání

Že dýchá přeci každý? Samozřejmě, ale při silné chuti na laskominy kolem nás spolehlivě pomáhá dýchání a myšlenky na očekávání věcí budoucích. Představou, všeho k čemu naše slabá chvilka povede nám opravdu stojí za to všechno trápení? Zkuste to tak říkající "vydýchat".

 

7. Snídat jako král, obědvat jako princ a večeřet jako chudák

Touto zásadou je dobré se řídit byť i nemusíme brát doslovně. I výraznější večeře nám neuškodí, pokud dodržujeme výše uvedená pravidla. Množství pohybu dává tělu příležitost brát si nastřádané kalorie v rámci večerní regenerace organismu a množství tekutin nás přes den chrání před přehnanou chutí na sladké. Pokud i večer dodržíme pravidla vyvážené stravy, máme vystaráno.

Rychlý kontakt
Tel.: 777 103 611
Jsme na Facebooku