Dodržujete správný pitný režim při sportu?

Dodržujete správný pitný režim při sportu?

Nechci nikomu sahat do svědomí, ale ruku na srdce … Že máme každý den vypít kolem 2 litrů tekutin i bez sportovní aktivity, je všeobecně známo. Stejně tak i to, že při vysokých teplotách okolí, při saunování a při sportu máme příjem tekutin zvýšit. Víte ale jaké tekutiny zvolit, jestli pro každého platí 2 litry denně a o kolik tekutiny navýšit při sportu?

Je nutné dodržovat základní pitný režim, kdy tělo potřebuje zhruba 30-35 ml tekutin na kilo váhy za den. Např. při váze 60 kg je to 1,8-2,1 litru za den. Pokud však tekutin vypijete méně než je pro vaše tělo vhodné, tak má tělo tendenci tekutiny spíše zadržovat a váha může jít paradoxně nahoru. Průměrně by se u žen měla hodnota celkové tělesné vody pohybovat v rozmezí 45-60 % celkové hmotnosti těla. Sledujte i další tělesné parametry.

Důležité je dostatečně pít jak před tréninkem, tak při cvičení i po něm. Když budete dodržovat v průběhu dne výše zmíněný základní pitný režim, tak už před tréninkem není potřeba pitný režim dohánět. Navíc se „žbluňkáním“ v žaludku se zrovna ideálně necvičí. Ideální je, když přijímáte tekutiny průběžně během celého dne a tudíž se vůbec tělo nemusí žízní hlásit o tekutiny. Když už se však pocit žízně objeví, nehaste ji nárazově velkým množstvím tekutin – je to nápor pro naše ledviny.

K pití je nejlepší si vybrat čistou neperlivou vodu. Většinu z vás to asi nepotěšilo, ale je to pro tělo skutečně „top“ tekutina. Variantou je verze s čerstvě vymačkanou šťávou z citrónu, která výborně nastartuje metabolismus, doplníte s ní vitamíny a zvýšíte si imunitu. Různé slazené nebo sycené minerálky raději vyřaďte – zbytečně jimi do sebe dostáváme spoustu cukru, který si určitě v tekutinách můžeme odpustit.

Množství tekutin, které by se mělo při sportu doplnit, velmi závisí na tom, jak náročná je naše sportovní aktivita a jak moc se u toho potíme. Mělo by se vypít zhruba takové množství vody jako vypotíme, což je „rada nad zlato“, protože to se opravdu hodně špatně odhaduje. Většinou nám na hodinovou lekci cvičení ve  Violetě bude stačit půllitrová láhev vody, kterou doplňte ještě i po cvičení. Dejte si však pozor u vytrvalostních sportů a aktivit přesahujících 90-120 minut. Tam už je vhodné v průběhu i po skončení zvážit doplnění nejen čisté vody, ale i solí a stopových prvků. Jejich ztrátu pocením můžeme nahradit iontovými nápoji.

Takže pojďme k věcem na sport přibalit ještě lahev s vodou a hurá cvičit.

Rychlý kontakt
Tel.: 777 103 611
Jsme na Facebooku