Prochoďte se do kondice

Prochoďte se do kondice

Chůze je pro nás nejpřirozenějším pohybem, tak proč ji nevyužít pro hubnutí nebo udržení kondice? Denně by měl každý ujít minimálně 10 000 kroků pro udržení kondice. Máte představu kolik toho ujdete zrovna vy?

S výmluvou, že chůze není pro vás, téměř nikdo neuspěje. Jedná se totiž o nenáročnou pohybovou aktivitu, která je vhodná prakticky pro každého, nejen pro zdravé a silné jedince. Chůze je výborná pohybová aktivita i pro lidi s nadváhou, dále pro lidi, kteří mají problémy s klouby a pro starší z nás, pro které je například běh příliš velkou zátěží pro oslabené klouby a–vazy. Chodit vydržíme mnohem déle než jezdit na rotopedu nebo běhat a to je jeden z mnoha důvodů, proč právě chůzi zahrnout do svého snažení zhubnout.

Kromě snížení váhy se zlepší vaše fyzická zdatnost, sníží se tlak, krevní tuky i cukr. Dále vám procházky výrazně zlepší náladu vyplavením endorfinů, a pokud na procházku vytáhnete (pravidelně a často!) třeba kamarádku, tak si u toho i parádně (a dlouho!) popovídáte bez výčitek, že jste šly „na pokec u kafe a dortíku“. Chůze rovněž posiluje srdce a další svaly a kosti. A hlavně si výrazně zrychlíme metabolismus (neboli zvýšíme energetickou spotřebu a hubneme).

Aby chůze měla všechny zmíněné účinky, tak je potřeba nasadit svižný krok, při kterém se lehce zapotíme, ale bez potíží můžeme konverzovat s ostatními. Chůzi je třeba věnovat alespoň souvisle 40 minut denně, ale lépe celou hodinu denně, a to alespoň 3-4× týdně s již zmíněnou hranicí 10 000 kroků. Výborný je i populární nordic walking (chůze s holemi): Je rychlejší, pohodlnější, efektivnější a mnohem zábavnější. A pokud vám venkovní počasí na procházky nepřeje nebo nad sebou potřebujete bič v podobě trenérky, tak určitě doporučuji lekce H.E.A.T. Program, kde vás k aktivitě kromě trenérky motivuje i svižná hudba.

Tak hurá pro krokoměr nebo na stažení aplikace do mobilu na měření kilometrů a jdeme na to! Každý ušlý kilometr se počítá.

Rychlý kontakt
Tel.: 777 103 611
Jsme na Facebooku