Vánoční fit kuchyně

Vánoční fit kuchyně

Vánoce se blíží a s nimi i typicky nepříliš zdravé vánoční pokušení v podobě bramborového salátu s majonézou, smažený kapr v trojobalu a kopec pořádně sladkého cukroví. Naštěstí se u všeho dá připravit i odlehčená verze vánočních pochoutek, ze které nemusíte mít po makačce při kruhovém tréninku nebo při některé z vašich oblíbených skupinových lekcí žádné výčitky. Tady jsou …

To, co z bramborového salátu dělá nezdravou pochoutku, je hlavně majonéza, vajíčka a nejrůznější uzeniny, které se do něj často přidávají. Dále je pak v salátu už jen samá zelenina a hlavní složka brambory. Pro přípravu zdravější (a určitě i chutnější) varianty salátu stačí vyměnit majonézu za kvalitní bílý jogurt nebo za sýr cottage, vyřadit přidávání uzenin a změnit poměr brambor a zeleniny ve prospěch zeleniny (více mrkve, hrášku, okurky, papriky, petržele, celeru, …). Pak už jen podle chuti osolíte a opepříte, přidáte cibuli a na závěr salát ozdobte lístky rukoly.

Smaženého kapra odlehčíte tak, že místo trojobalu a smažení se pustíte do přípravy v páře. Co takhle letos zkusit třeba lososa na grilu? Chutná výborně.

A jako třešničku na dortu ve vánočních kalorických bombách tu máme vánoční cukroví. Vanilkové rohlíčky, linecké, vosí hnízda, perníčky, kokosové kuličky, … Každý rok je to stejné. Pojďte do toho letos zdravěji a s jiskrou nového. Zkuste mrkvové rohlíčky, kde zhruba polovinu bílé mouky nahraďte najemno nastrouhanou mrkví a druhou část vyměňte za celozrnnou pohankovou mouku. Rohlíčky budou krásně vláčné a výměnou mouky navíc i bezlepkové a lépe stravitelné. Dále stojí za zkoušku i kokosové kuličky ze šmakouna (našlehaný vaječný bílek – můžeme použít i ochucenou švestkovo-skořicovou verzi), kterého nastrouháme najemno, přidáme kokos, rum a přírodní nekalorické sladidlo stévii. Vytvoříme těsto a z něj kuličky s mandlí uprostřed. Nakonec obalíme v kokosu a dáme chladit do lednice.

Na závěr ještě hodně rychlé nepečené cukroví jako „poslední záchrana“ - ovocné jednohubky s hořkou čokoládou. Na párátko napíchneme různé druhy ovoce nakrájeného na malé kousky a pokapeme 70% hořkou čokoládou. Můžeme lehce posypat ještě nezaschlou čokoládu malými kousky mandlí nebo ořechů.

Přeji hodně chuti a elánu jak do pečení (a ochutnávání), tak do cvičení. Naberte během svátků síly odpočinkem, ale nezapomeňte, že nejlepší odpočinek je ten aktivní a přijďte si i o Vánocích zacvičit do vaší Violety s upravenou vánoční otevírací dobou (zavřeno: 24.12., 25.12., 26.12., 31.12., 01.01.).

Rychlý kontakt
Tel.: 777 103 611
Jsme na Facebooku