Vyhněte se zadržování vody v těle. Předejdete neúspěchům při hubnutí

Vyhněte se zadržování vody v těle. Předejdete neúspěchům při hubnutí

Nemalou část objemu lidského těla tvoří nejenom podkožní tuk, ale i zadržovaná voda v podkoží. Ty z vás, které trpí komplikacemi lymfatického systému současně mají komplikace s hromaděním mízy, usazující se zejména v oblasti lýtek, kolen a  také stehen. Jsou známi i případy, kdy je takto postiženo celé tělo.

Příčinami tohoto stavu jsou především běžné civilizační kompliakce, které si neseme životem díky sedavému způsobu života, který nás limituje v aktivním způsobu života. Mnozí z nás si škodí také nevhodným pitným režimem. Škodí nám přemíra konzumace kávy, nevhodná strava plná sacharidů a nadbytku soli nebo pití alkoholu. To vše se promítá do špatné funkce našich orgánů (srdce, ledvin, sleziny).  Komplikace mají i lidé po zákroku, jako je odejmutí mízních uzlin, mandlí a slepého střeva, kdy dochází k výkyvů v hormonálním systému.

Co způsobuje porucha lymfatického systému?

  • zadržování vody,
  • zhoršená imunita,
  • větší únava,
  • celulitida,..

Snaha o zlepšení stavu mízy dává rozhodně smysl. Vaše tělo ocení:

  • pravidelný každodenní pohyb,
  • zdravá strava
  • omezení příjmu jednoduchých i komplexních sacharidů a soli
  • dostatečný pitný režim.

Odvodnění napomohou také vhodně zvolené manuální lymfatické masáže. S jejich volbou však opatrně, neodborně provedená masáž může vážně poškodit váš organismus.

Pokud patříte mezi uživatelky hormonální antikoncepce, zkuste věc konzultovat se svým gynekologem a probrat možnost její změny. Lékař vám také udělá vyšetření krevního obrazu, kde snadno zjistíte hladinu hormonů a minerálů.

Jak cvičit během odvodňování organismu?

Zaměřte se na lýtka. Zapojením lýtkových svalů dojde k rozpohybování lymfatického systému směrem vzhůru. Dobře vám k tomu poslouží například cviky se švihadlem nebo tzv. výpony.

Výpony

Najděte si vyvýšenou plošinu a stoupněte si na špičky, tak aby paty byly ve vzduchu. Pokud by jste měly problém s rovnováhou, můžete si pomoci anpříklad opřením rukou o židli nebo jiný předmět, který by vám pomohl. Současně s výdechem a se zatnutými lýtkovými svaly se zvedejte co nejvýš to jde a pak se opět vracejte do základní pozice. Paty na konci cviku dostaňte co nejblíže k zemi.

Patami pohybujte střídavě nahoru a dolu. Veškerý pohyb musí vycházet jen z kotníků. zbytek těla nechte uvolněný a dbejte na to, aby nohy zůstalyv napětí.

 

Náš TIP:

Cviky provádějte střídavě na levé a pak na pravé noze. Takto prováděný cvik je fyzicky náročnější a celé cvičení se tak stává intenzivnějším.

Rychlý kontakt
Tel.: 777 103 611
Jsme na Facebooku